Vartotojų poreikių supratimo svarba

Kodėl ir kaip sužinoti, ko nori mūsų klientai

1/4/20220 min read

Ar žinote, kad viena kertinių marketingo sąvokų yra žmogaus poreikiai.  

Kai poreikis nėra patenkintas žmogus:
-ieško būdų tą poreikį patenkinti
-visomis išgalėmis bando jį numalšinti

Abi pasirinkimo opcijas didžiaja dalimi skiria ekonominės žmonių galimybės.
Taigi apie tuos, kurie ieško būdų poreikį patenkinti.
Žmonių poreikiai ir norai neturi ribų, todėl svarbiu tampa galimybių ir gaunamos naudos balansas. Kitaip tariant - perku tai, kas už mano turimus pinigus, man garantuoja didžiausią naudą. Taip gimsta vartotojų paklausa. Identiška paklausą turinti grupė žmonių tampa tiksline rinka.
Kaip surasti grupę žmonių su vienoda paklausa? - Nuolat analizuoti rinką, jos pokyčius ir poreikius. Sakydami nuolat, turime omenyje NUOLATOS.
Kaip dažnai skiriate laiko ir pinigų vartotojų elgsenos ir paklausos tyrimams, kaip dažnai klausiate ko nori jūsų esami klientai. Atsakysite - "mažai" arba "visai neskiriame" ir nepameluosite. Didžioji dauguma įmonių elgiasi būtent taip, kaip jūs. Neklausia klientų  kokie yra jų norai, neanalizuoja pirkimo motyvų ir besikeičiančių poreikių.

Nuo ko pradėti, jei niekada  neklausiau? Kokiais įrankiais pasinaudoti?

Naujienlaiškiai. Jei galite nuolatos kalbėti ir siūlyti, galite ir paklausti. Tam tereikia pradėti kurti duomenų bazę. Tik nepamirškite privatumo politikos ir sutikimų. Apklausoms jis turi būti atskiras.
Gyvos anketos. Jei turite fizinę pardavimų vietą. Teks skirti laiko duomenų suvedimui, sisteminimui.
Svetainėse integruotos anketos. Dažna perkamų elektroninių svetainių šablonų opcija. Lengvai konvertuojamos kontaktų formos.
Facebook apklausos. Pasinaudokite socialiniais tinklais naujienose klausdami ir rinkdami atsakymus komentaruose. Tas pats nepatogumas kaip ir gyvos anketos. Teks sugaišti nemažai laiko informacijos suvedimui ir sisteminimui. Gali būti sunku suvienodinti atsakymus, todėl rašydami post palikite atsakymų opcijas.
Skaitmeninės anketos. Puslapiams ir elektroninėms parduotuvėms skirti analitikos įrankiai, kurių sudėtyje rasite iššokančias apklausų opcijas. Itin patogus įrankis, nes duomenys sukrenta į specialią formą. Galite greitai apdoroti duomenis išsieksportavę  exel formas.  Tereikės kas mėnesį mokėti licencijos mokestį. Neišsigaskite. Pastarieji įrankiai skirti spręsti daug uždavinių, todėl investicija  ilgainiui pasiteisina.
NPS vartotojų pasitenkinimo vertinimas. Didelių įmonių kasdienybė. Neretai rezultatas tampa aptarnaujančio personalo kintančios užmokesčio dalies svertiniu koeficientu. Naudojamas matuoti vartotojų pasitenkinimo rodiklį ir išreiškiamas procentais. NPS anketose užduodami uždaro ir atviro tipo klausimai. Lengvai analizuojami duomenys, nes iš karto pateikiami diagramomis. Svarbu atkreipti dėmesį, kad ilgos anketos, privalomi atviri klausimai, besaikis likerto skalės atsakymų naudojimas vartotojus erzina, todėl užpildymo rodiklis būna žemas. Šiai opcijai privaloma kaupti duomenų bazę. Privalomi atskiri specialūs sutikimai apklausoms.
Elektroninės apklausos. Specialios elektroninėse svetainėse sugeneruotos apklausos. Patogus būdas paklausti atvirų ir uždarų klausimų. Atsakymai iš karto sisteminami ir gali būti analizuojami. Renkantis šią opciją teks investuoti į  srauto pritraukimą į anketą.
Apklausos telefonu. Itin nepatogus ir retai naudojamas būdas, pasiteisinantis tik tais atvejais, jei vykdomas vartotojo pasitenkinimo vertinimas  po paslaugos suteikimo. Didinant klausimų skaičių klientai  nėra sąžiningi ir stengiasi kuo greičiau pabaigti pokalbį. Svarbu paminėti, kad tokio tipo apklausoms būtinas  klientų sutikimas, todėl prieš atlikdami paslaugą, pasirūpinkite kliento sutikimu su juo susisiekti. 

Apklausų pildymą padeda pakelti  bonusavimo sistema. Pavyzdžiui – nuolaidos kodas sėkmingai užpildžius anketą.

Pateikti variantai skirti  įvertinti esamų klientų poreikius ir neapima patikimumo klausimo. Rinkos tyrimų temą, rezultatų patikimumą ir duomenų apdorojimo temos  kur kas sudėtingesnė. Būtinai jas aptarsime kituose straipsniuose. Iki tol, pasirūpinkime savo esamų klientų poreikių supratimu. Vienas iš aukščiau pateiktų būdų Jus tikrai galite pritaikyti.